lauantai 21. helmikuuta 2015

Kuala Lumpur OSA 2

Palattiin taas takaisin Kuala Lumpuriin, koska Kiinailainen uusivuosi oli tulossa ja meillä lähtisi täältä lento Borneolle. Tultiin tänne tiistaina Taman Negaralta paikallisilla busseilla. Matka maksoi 25 rm, kun taas turisteille suunnattu bussi tänne olisi maksanut 70 rm. Paikallisilla busseilla pääsi kuitenkin todella mukavasti perille.

Tiistaina ei keretty tehdä mitään ihmeellistä.

Keskiviikkona lähdettiin aamupäivällä kävelemään Petronas twin towereiden puistolle. Ensin otettiin matkalta evääksi kuuden donitsin paketti, mutta nälkä yltyi matkalla joten napattiin sellaisesta ruokakojusta annokset matkaan. Päästiin reilu tunnin suunnistelun jälkeen perille ja päästiin herkuttelemaan.

Jossain vaiheessa alkoi satamaan joten paettiin ostariin. Shoppailimme myös vähän uusia vaatteita. Ajelimme vähän junan kanssa eri puolille kaupunkia, mutta  niistä paikoista mitkä valittiin ei löytynyt mitään ihmeellistä. Toisessa olisi ollut joku valtava ostari, mutta siellä oli kaikki kaupat kiinni, koska ihmisillä oli alkanut lomat kiinalaisen uudenvuoden vuoksi. Päätimme kävellä sieltä hotellille, joka osottautui ihan lyhyeksi matkaksi.

Illalla tapasimme vielä Lottan ja menimme katsomaan läheiselle puistolle näkyisikö siellä mitään merkkejä kiinalaisesta uudestavuodesta....ei näkynyt.

Torstaina menimme yhdelle ostarille katsomaan Lion Dancea. Se oli siistin näköinen, tanssijat menivät leijonina ympäri ostoskeskusta kovan rummutuksen tahdissa.

Myöhemmin menimme vielä Little Indiaan Lottan kanssa. Söimme ja katselimme paikkoja.

Illalla menimme taas puistolle katsomaan tapahtuisiko jotain. No ilotulitteita ei ollut taaskaan, mutta puisto oli täynnä paikallisia lapsiperheitä (ei tosin kiinalaisia) ja lapset heittelivät valohyrriä. Eli suuri osa kiinalaisista katosi Kuala Lumpurista, varmaan perheidensä luokse, kun me ja monet muut turistit tulimme seuraamaan heidän vuoden vaihtumista. Puistolla oli kuitenkin mukava hengailla iloisessa ilmapiirissä. Kiinalaisen uudenvuoden koristeita oli mukava katsella kaikkialla, kun ei mitään suurempaa juhlimista näkynyt.

Roti Telurit ja Milot

Perjantaina lähdimme katsomaan kartasta näkemäämme suurta puistoa. Se tosiaan oli valtava ja hieno. Siellä vietimme muutaman tunnin.

Malesiassa kaikki näkemämme lasten leikkipuistot ovat olleet ihan mielettömiä. Aina isoja ja paljon kaikkia eri liukumäkiä, keinuja jne.

Puistossa oli myös peurapuisto, jota käytiin katsomassa. Alueelta olisi löytynyt myös orkidea- ja perhospuisto.

Puiston jälkeen mentiin kiertelemään ja viilentymään ostoskeskukseen. Kävimme myös juomassa lassit. Tai Marko joi mansikkalassin ja minä tilasin abc:een. Siinä piti olla hedelmiä ja kermaa, ja luulin sitä juomaksi. Mutta sainkin lautasen jossa oli mansikalla makeutettua jäätä jonka seassa oli maissia, suolapähkinöitä,  papuja ja valkosia limapalloja + huipulla mini jäätelöpallo.

Illalla kävimme kattoterassilla, joka on vain yleinen hengailupaikka. Näimme myös hienon suihkulähde-esityksen!

Nyt odotellaan lentokentällä lentokoneeseen pääsyä. Kohta ollaankin sitten jo Borneolla!